Comarch podpisał umowę z norweską firmą NextGenTel na wdrożenie autorskiego rozwiązania Comarch BSS i service fulfillment. Najnowszy klient polskiej spółki oferuje usługi telefonii komórkowej, internetu i telewizji. Działa w Norwegii, Danii, Szwajcarii i Holandii. Systemy Comarchu posłużą mu do zarządzania i monitorowania usług. Ich uruchomienie skróci czas dostarczania nowych usług na rynek oraz, na co liczy zamawiający, poprawi jakość obsługi klientów.

Norweski operator jest kolejnym reprezentantem branży telekomunikacyjnej, który kupił od polskiej spółki wspomniane rozwiązania. Systemy stworzone przez Comarch pracują już m.in. w hiszpańskiej Telefonice i holenderskim KPN oraz kilku innych zachodnich operatorów.

Lista zagranicznych kontrahentów Comarchu systematycznie rośnie, bo produkty, które tworzy spółka, budowane są z myślą o sprzedaży zagranicznej. Realizowana od lat strategia przynosi efekty, W I półroczu przychody eksportowe krakowskiej grupy stanowiły już 50,3 proc. łącznej sprzedaży (216 mln zł). Rok wcześniej wskaźnik wynosił 47,6 proc. (186 mln zł).

Przedstawiciele spółki deklarują, że w przyszłości udział sprzedaży zagranicznej może dalej rosnąć, bo polski rynek IT jest za płytki i zbyt konkurencyjny, co ma negatywny wpływ na marże. Comarch poza Polską sprzedaje głównie systemy dla branży telekomunikacyjnej. W ostatnich kwartałach najszybciej rośnie jednak sprzedaż rozwiązań do obsługi programów lojalnościowych. Kupują je m.in. linie lotnicze. Firma zdobywa też powoli klientów z sektora finansowego. Rozwija także sprzedaż rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem (ERP). Ma już kilka wdrożeń tego typu we Francji.