Zgodnie z ustawą o AMW, ponad 90 proc. pieniędzy utargowanych na wyprzedażach mienia ruchomego i nieruchomości, agencja przekazuje na fundusze technicznej modernizacji armii i służb MSW. Od 1996 roku do wojska i formacji porządku publicznego trafiło w ten sposób prawie 1,7 mld zł.
Hitowe AK-47 ...
Hitem ubiegłorocznej wyprzedaży była broń strzelecka, zwłaszcza tysiące automatów z rodziny AK- 47, czyli kałasznikowów.
– Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że agencja wygarnęła z wojska niemal wszystkie słynne karabinki, ale w ostatnich miesiącach, w czyszczonych magazynach, ujawniły się ich kolejne pokłady, zgromadzone kiedyś na czarną godzinę. Teraz idą pod młotek – mówi Andrzej Pilucik, szef obrotu specjalnego w AMW
...i amunicja
W końcówce zeszłego roku agencja rzuciła na rynek 12 tysięcy kałaszy za 6 mln zł, na początku tego - kolejne 15 tysięcy za 7,5 mln zł. Broń schodzi na pniu – o każdy automat, nawet części zamienne, biją się koncesjonowane firmy polskie i czeskie.
- Mamy dla żelaznych odbiorców informację, że wojsko sygnalizuje agencji kolejne dostawy strzeleckiego demobilu z zasobów szacowanych jeszcze na ok. 40 tysięcy – mówi dyr. Pilucik.