Nowość jest trzecią generacją marki w tym segmencie i celem jest sprzedaż 100 tys. aut rocznie, choć segment B staje się coraz bardziej konkurencyjny. Z drugiej strony będzie jednym z najszybciej rosnących: według szacunków firmy doradczej Global Insight, tylko w Europie wzrośnie on o 14 proc.
Hyundai przekonuje, że ma w nim mocną pozycję, wypracowaną przez drugą generację i20. Współczynnik pozyskania klienta wynosił 80 proc. (jest to odsetek nowych dla marki nabywców), gdy średnio w tym segmencie dochodzi do 58 proc.
O ambicjach Hyundaia świadczy także wprowadzenie wersji 3-drzwiowej, nazwanej coupe, o wyraźnie sportowym charakterze i wyróżniającej się stylistyce. Przedstawiciele marki podkreślają, że w odróżnieniu od wariantu 4-drzwiowego ma inny dach oraz błotniki. W tym samym czasie Volkswagen zapowiada wycofanie się z produkcji 2-drzwiowej wersji konkurencyjnego VW Polo.
O ile w Europie Hyundaiowi (3,2 proc. rynku) trudno jest konkurować z Volkswagenem (12,4 proc.), o tyle na globalnych rynkach walka jest bardziej wyrównana. Hyundai i20 jest drugim pod względem popularności modelem w Indiach, gdzie rządzą małe samochody. Wersja i20 sprzedawana w Europie produkowana jest w Turcji.
Łączna sprzedaż i20 na świecie może przekroczyć 200 tys. aut, co zapewni modelowi miejsce w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych małych samochodów. W 2014 roku listę otwierało Suzuki Maruti Alto z wynikiem 264,5 tys., przed VW Golfem (255 tys.) i Daihatsu Tanto (234,5 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamykało Suzuki Wagon R z wynikiem 175,4 tys.