To największy skok w ścisłej czołówce piątce najpopularniejszych w Polsce marek, a w pierwszej dziesiątce rankingu popularności wyższy wzrost uzyskał jedynie Nissan (31,5 proc.), zajmujący pozycję siódmą. Po trzech miesiącach sprzedaż Opla zbliżyła się do 8 tys. sztuk, co umacnia czwartą pozycję marki i daje 8,73-procentowy udział w rynku, o prawie 2 punkty procentowe większy niż rok wcześniej.
Miniony kwartał był dla Opla w Polsce rekordowy od 2010 roku. W samym marcu producent sprzedał 3070 aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Łączna sprzedaż wszystkich typów samochodów po trzech miesiącach sięgnęła 6893 sztuk.
- Naszym priorytetem było utrzymanie wysokiego tempa wzrostu marki na polskim rynku. Wyniki potwierdzają, że ten cel został w pełni zrealizowany – podkreśla dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski.
Liderem sprzedaży marki w okresie styczeń – marzec 2015 roku okazał się model Corsa – sprzedano 2776 sztuk tego auta. Tuż za nią znalazła się kompaktowa Astra z wynikiem 2423 samochodów, natomiast trzecie miejsce zajął nowy bestseller Opla – Mokka ze sprzedażą 1248 sztuk. Również samochody dostawcze cieszyły się powodzeniem, a ich sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o ponad 47 proc.
Importująca samochody spółka General Motors Poland zapowiada kontynuację w najbliższych miesiącach ofensywy produktowej. - Właśnie wprowadzamy na polski rynek kolejne wersje samochodów miejskich – sportową Corsę OPC i Adama S oraz Adama Rocks – relacjonuje Mieczkowski. Ponadto od kwietnia spółka chce wprowadzić nową ofertę leasingu.