W najnowszym zestawieniu najdroższych znaków firmowych świata magazynu Forbes marki z 15 krajów (Polski brak, z Europy najwięcej marek - 9 mają Niemcy). Wartość Jabłka wyrosła za rok o 17 proc. do 145,3 mld dol.. W piątce jedyną firmą nietechnologiczną jest Coca Cola (na 4). Reszta to Microsoft, Google i IBM. Najwięcej na wartości zyskała marka Facebook (+54 proc. i wartość 36,4 mld dol., miejsce 10). Za nim podąża Disney (+26 proc., wartość 34,6 mld dol.).

Blisko jedna trzecia marek straciło na wartości w ciągu roku. Najwięcej niemiecki Adidas (-14 proc., wartość 6,8 mld dol. miejsce 83). Francuska marka Danone potaniała o 13 proc. do 9,6 mld dol. (54 na liście).

Spojrzenie na najdroższe marki w poszczególnych branżach na wyraźnie skrzywienie amerykańskie. Np. wśród alkoholi do setki weszły tylko dwa piwa - amerykański Budweiser (25 miejsce) i holenderski Heineken (90). Z branży lotniczej obecny jest jedynie Boeing (82 pozycja). Wśród firmowych znaków firm finansowych na czele mało w Europie popularna American Express (22 pozycja) przed Visa (30), bankiem HSBC i prawie na naszym kontynencie nie rozpoznawalnym amerykańskim gigantem bankowości detalicznej Wells Fargo (47).

Wśród dóbr luksusowych dominują marki europejskie. Najdroższy jest francuski Luis Vuitton (14 pozycja, 28,1 mld dol.) przed włoskim Gucci. Chanel dopiero na 85 pozycji (6,8 mld dol.).

W kategorii „restauracje" prawdziwych restauracji brak. Najdroższą marką restauracyjną jest fast food McDonald's (6 pozycja i 39,5 mld dol.) przed Starbucks (52 miejsce i 10,5 mld dol.).