Reklamowana przed laty przez modelką Cindy Crawford woda Arctic pojawiła się na rynku w odmienionej butelce i z nowym logo pod koniec lutego tego roku. Teraz dołączyły do niej tzw. wody funkcjonalne.

Napój funkcjonalny Arctic + dostępny jest w trzech wariantach smakowych: kiwi z kofeiną, rabarbar z guaraną oraz ananas z cynkiem. - Nasze społeczeństwo dość późno otwiera się na cały segment żywności funkcjonalnej. Najpierw weszliśmy w fazę, zdrowego odżywiania, która trwa w Polsce od kilku lat - komentuje Patrycja Giurko, marketing menedżer Hoop Polska.

- Dziś jesteśmy na początku kolejnej fazy, w której konsumenci oczekują od posiłków i napojów nie tylko zdrowia i smaku, ale też czegoś, co pozytywnie wpłynie na ich energię, samopoczucie, czy sylwetkę. Tu napoje funkcjonalne wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom: piję wodę - gaszę pragnienie, a jednocześnie uzupełniam ważne minerały czy witaminy. To idea zawarta w haśle marki Arctic „Mój dzień na plus" - dodaje.

W 2014 r. Polacy wydali na wody butelkowane łącznie 3,33 mld zł, ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC za firmą badawczą Nielsen. W tym samym czasie łączne wydatki na napoje bezalkoholowe poszły w górę o 3,5 proc. W szybszym tempie niż woda na popularności zyskiwały ostatnio jedynie soki i nektary oraz napoje energetyczne. Hoop Polska jest częścią napojowej grupy Kofola z Czech.