Reklama

Rynek w Chinach — co robić ze spadkiem?

Popyt w Chinach na luksusowe auta zmierzał tylko w jednym kierunku — do góry. Teraz perspektywy trwałego spadku wraz z zapaścią rynku akcji i dewaluacją juana zmusiły firmy samochodowe do szukania nowych rynków zbytu

Publikacja: 30.08.2015 14:15

Niemieckie firmy zastanawiają się, ile samochodów wysłać do Chin i do Stanów, a dealerzy za oceanem spodziewają się więcej pojazdów sportowo-użytkowych Mercedesa, Audi i BMW. Trwający dłużej spadek popytu może skłonić producentów do eksportowania więcej pojazdów powstałych w chińskich fabrykach albo do wzięcia na siebie krótkoterminowych kosztów zmniejszenia produkcji. Większość globalnych firm ma w Chinach duże zakłady produkcyjne i chce je utrzymać. Przedstawiciel sektora twierdzi, że Chiny są w dalszym ciągu rynkiem wzrostowym w dłuższej perspektywie, nawet jeśli to tempo nieco zwolni.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama