Rynek w Chinach — co robić ze spadkiem?

Popyt w Chinach na luksusowe auta zmierzał tylko w jednym kierunku — do góry. Teraz perspektywy trwałego spadku wraz z zapaścią rynku akcji i dewaluacją juana zmusiły firmy samochodowe do szukania nowych rynków zbytu

Publikacja: 30.08.2015 14:15

Niemieckie firmy zastanawiają się, ile samochodów wysłać do Chin i do Stanów, a dealerzy za oceanem spodziewają się więcej pojazdów sportowo-użytkowych Mercedesa, Audi i BMW. Trwający dłużej spadek popytu może skłonić producentów do eksportowania więcej pojazdów powstałych w chińskich fabrykach albo do wzięcia na siebie krótkoterminowych kosztów zmniejszenia produkcji. Większość globalnych firm ma w Chinach duże zakłady produkcyjne i chce je utrzymać. Przedstawiciel sektora twierdzi, że Chiny są w dalszym ciągu rynkiem wzrostowym w dłuższej perspektywie, nawet jeśli to tempo nieco zwolni.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca