Autobusy nowej generacji – Urbino 12 electric oraz niskowejściowy Urbino 12 LE zostały stworzone z myślą o trasach podmiejskich. Zostaną zaprezentowane w październiku na targach Busworld 2015 w belgijskim Kortrijk. Mają być kolejnym etapem zmiany generacyjnej przeprowadzanej przez Solarisa i rozwinięciem konstrukcji zaprezentowanych rok temu na targach IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze i już wprowadzonych do użytkowania przez firmy transportowe w kilku krajach Europy.

Bezemisyjne Urbino 12 electric ma być najbardziej nowatorskim pojazdem w ofercie polskiego producenta. W 12-metrowym autobusie została zamontowana innowacyjna oś elektryczna, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne. Takie rozwiązanie pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniżenie masy pojazdu. W elektrobusie zainstalowano baterie o pojemności 240 kWh, pojazd wyposażono również w innowacyjny system ładowania dachowego oraz dodatkowo w złącze plug-in. Trzy takie autobusy zamówiło już hanowerskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej.

Z kolei niskowejściowe Urbino 12 jest najnowszą propozycją Solarisa w ofercie autobusów podmiejskich. Pojazd jest zdecydowanie lżejszy od swojego poprzednika, jest większy w środku i ma większa pojemność pasażerską. Prezentowany na targach autobus będzie wyposażony w silnik spełniający najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Natomiast ujednolicenie wyglądu pojazdów opartych na nowej konstrukcji pozwoli przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne rodzaje Solarisów na zastosowanie tych samych elementów wyposażenia oraz części zamiennych.

Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.