Gwiezdne Wojny: moc w gadżetach

Studio filmowe Disneya i wielkie sieci handlowe w USA szykują się do marketingowej ofensywy. Sezon świątecznych zakupów mają zdominować Gwiezdne Wojny - przynajmniej w sprzedaży zabawek i gadżetów. Obroty liczone będą w miliardach dolarów.

Publikacja: 14.09.2015 14:42

Gwiezdne Wojny: moc w gadżetach

Foto: AFP

I producenci, i handlowcy chcą wykorzystać zaplanowaną na 18 grudnia premierę kolejnego, siódmego już odcinka sagi – "Gwiezdne Wojny: przebudzenie Mocy" ("Star Wars: The Force Awakens") i zbliżający się wielkimi krokami sezon świątecznych zakupów. To okres, w którym sklepy lub działy z zabawkami notują nawet do 70 proc. rocznych obrotów. Jest o co walczyć – według szacunków Piper Jaffray, tylko w 2015 roku sprzedaż produktów licencjonowanych przez Disneya i związanych z "Gwiezdnymi Wojnami" przyniesie 3 miliardy dolarów obrotów. Z kolei prognoza Macquarie Research na najbliższe 12 miesięcy mówi o wzroście obrotów do 5 miliardów dolarów. - W tym roku nie da się pominąć gadżetów z "Gwiezdnych Wojen" – zapowiada Joel Bines ekspert firmy konsultingowej AlixPartners. – To będzie absolutny przebój.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona