Unitra stawia na internet rzeczy

Uznana i stosunkowo niedawno reaktywowana Polska marka Unitra, silnie związana z branżą RTV, zamierza zająć się technologiami XXI wieku.

Publikacja: 07.10.2015 09:21

Spółka zawarła partnerstwo z innowacyjną firmą OORT, która wspiera producentów w zamianie ich dotychczasowych urządzeń w inteligentne. W ramach współpracy obu polskich przedsiębiorstw powstać ma seria produktów wykorzystujących najnowsze rozwiązania z branży internetu rzeczy (z ang. Internet of Things – IoT).

– Celem kooperacji jest wspólny rozwój innowacyjnych rozwiązań. OORT opracował technologię umożliwiającą kontrolę urządzeń za pośrednictwem smartfona. Pozwala to znacząco zwiększyć ich funkcjonalność, analizować dane dotyczące produktu, a nawet uczyć się nowych zachowań na podstawie nawyków użytkownika – mówi Radek Tadajewski, prezes OORT.

Jak tłumaczy, producenci otrzymują od spółki kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje zarówno hardware i software, dzięki temu mogą wprowadzać udoskonalone produkty na rynek nawet w pół roku.

– Projekt z Unitrą wydaje się bardzo obiecujący, a pierwsze owoce będzie można zobaczyć jeszcze tej jesieni – dodaje.

Marka Unitra, reaktywowana w ubiegłym roku rozwija swoją ofertę produktową. Obecnie asortyment Unitry stanowią głównie słuchawki oraz wysokiej klasy sprzęt audio. Jednak tej jesieni pojawi się produkt otwierający nową kategorię asortymentu z zakresu IoT. Jakie? Strony umowy na razie nie zdradzają zbyt wielu szczegółów. Wiadomo, że pierwszym wspólnym przedsięwzięciem pod logo Unitry będzie tzw. inteligentna opaska – SmartBand U1. Elektroniczna opaska, czyli element zdobywającej dziś popularność technologii ubieralnej, na rynek trafi na przełomie października i listopada.

– Dawna Unitra funkcjonowała jako zrzeszenie producentów, dziś wskrzeszamy tę ideę. Wprowadzając nowe produkty dobieramy asortyment, tak aby spełniał on oczekiwania klienta nie tylko w zakresie jakości, ale i innowacyjności. Marka Unitra jasno wyznacza kierunek rozwoju asortymentu i jest nim sprzęt z kategorii IoT – zaznacza Jakub Rutkowski, współzałożyciel spółki Unito, dzierżawcy licencji marki Unitra.

Spółka zawarła partnerstwo z innowacyjną firmą OORT, która wspiera producentów w zamianie ich dotychczasowych urządzeń w inteligentne. W ramach współpracy obu polskich przedsiębiorstw powstać ma seria produktów wykorzystujących najnowsze rozwiązania z branży internetu rzeczy (z ang. Internet of Things – IoT).

– Celem kooperacji jest wspólny rozwój innowacyjnych rozwiązań. OORT opracował technologię umożliwiającą kontrolę urządzeń za pośrednictwem smartfona. Pozwala to znacząco zwiększyć ich funkcjonalność, analizować dane dotyczące produktu, a nawet uczyć się nowych zachowań na podstawie nawyków użytkownika – mówi Radek Tadajewski, prezes OORT.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
BCC For The Future już na stałe zagości w kalendarzach biznesowych w Polsce
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie firmy kontra chińska konkurencja, miliardy na transformację energetyczną
Biznes
Spółka Srebrna z rekordowymi przychodami. Wśród wydatków tysiące na karmę dla kotów
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego odwołany ze stanowiska