Przegląd prasy rpkom.pl - czwartek 8 października

Publikacja: 08.10.2015 07:30

[srodtytul]Parkiet/Parkiet.com [/srodtytul]

Obligatariusze Hawe wnieśli o odroczenie rozprawy w Legnicy

Sąd w Legnicy odroczył dziś do 7 listopada, rozprawę z wniosku części obligatariuszy grupy Hawe o wprowadzenie egzekucji z jej dochodów w celu ochrony interesów wierzycieli przez ustanowienie zarządcy przymusowego. To efekt apelu Hawe do wierzycieli o zachowanie status quo na czas rozmów.

http://www.parkiet.com/artykul/7,1443824-Obligatariusze-Hawe-wniesli-o-odroczenie-rozprawy-w-Legnicy.html (dostęp ograniczony)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Wierzyciele nie będą zmuszać Hawe

Przedstawiciele obligatariuszy, którzy wnieśli do sądu o egzekucję z dochodów Hawe Telekom, wstrzymali wniosek. Oddaliło się widmo wprowadzenia zarządu przymusowego w Hawe Telekom, kontrolującej sieci światłowodowe spółce z mocno zadłużonej grupy kapitałowej Hawe. Wnioskowała o to z inicjatywy Vestor DM część niespłaconych w sierpniu i wrześniu obligatariuszy grupy.

http://pulsbiznesu.pb.pl/4315429,73033,wierzyciele-nie-beda-zmuszac-hawe (dostęp płatny)

Giganci IT trafieni rykoszetem

Odwrócony VAT na komórki zmniejsza przychody giełdowych dystrybutorów. Biznes utrudniają też liczne kontrole fiskusa. Wyłudzenia VAT w handlu elektroniką w latach 2012-15 osiągnęły gigantyczne rozmiary. Z szacunków „PB" wynika, że lewy obrót najpopularniejszymi wśród przestępców smartfonami przyniósł budżetowi ponad 4 mld zł strat. W celu ukrócenia oszustw 1 lipca 2015 r. wprowadzono odwrócony VAT, czyli rozwiązanie, w którym podatek płaci jedynie finalny odbiorca, nie tylko na komórki, ale też m.in. tablety, laptopy czy konsole do gier.

http://pulsbiznesu.pb.pl/4315424,47827,giganci-it-trafieni-rykoszetem (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Cyberprzestępcy czyhają na nasze błędy

Zaledwie co drugi użytkownik sprawdza przed podaniem swoich danych, czy strona jest autentyczna. Około 60 proc. klientów używa w jednakowym stopniu bankowości elektronicznej i tradycyjnej – wynika z najnowszego raportu „Kierunek: Omnichannel. Banki w poszukiwaniu złotego środka", przygotowanego przez firmę e-point. Analitycy przeanalizowali wiele publikacji i statystyk przygotowanych w latach 2012–2015 przez czołowe firmy konsultingowe z całego świata. Efekt? Dwie trzecie klientów banków woli, aby doradzili im pracownicy oddziałów, ale jednocześnie 76 proc. badanych wykonuje zdalnie proste transakcje, takie jak przelew czy sprawdzenie salda rachunku.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1288642-Cyberprzestepcy-czyhaja-na-nasze-bledy.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet/Parkiet.com [/srodtytul]

Obligatariusze Hawe wnieśli o odroczenie rozprawy w Legnicy

Pozostało 96% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Biznes z Niemiec dobrze zarabia na obrabiarkach dla rosyjskiej zbrojeniówki
Biznes
Czesi nie chcą w Pradze popularnej „atrakcji”. Nowy zakaz wymierzony w turystów
Biznes
Fala bankructw na świecie. Zagrożone budownictwo
Biznes
Producenci i kupcy stawiają na wysoką jakość, unikatowość i ekologię. Targi Marek Własnych w Kielcach