Reklama

Globalny kryzys optymizmu groźny dla firm i gospodarki

Nigdy wcześniej światowe badanie zaufania nie pokazało tak powszechnego poczucia krzywdy i braku wiary w dobre intencje polityków i biznesu, jak w tym roku. W dodatku rośnie akceptacja dla radykalnych form protestu.

Publikacja: 24.01.2025 09:45

Nigdy wcześniej światowe badanie zaufania nie pokazało tak powszechnego poczucia krzywdy

Nigdy wcześniej światowe badanie zaufania nie pokazało tak powszechnego poczucia krzywdy

Foto: Adobe Stock

– Mieliśmy fazę strachu, mieliśmy fazę polaryzacji, a teraz mamy fazę żalu i poczucia krzywdy. Co gorsza, to poczucie opiera się na braku pewności i nadziei na lepszą przyszłość – podkreślał Richard Edelman, założyciel i prezes niezależnej agencji komunikacji marketingowej i public relations, Edelman. Podczas Forum Ekonomicznego w Davos przedstawił on wyniki tegorocznej, 25. już edycji globalnego barometru zaufania.

Edelman Trust Barometer 2025, który objął ponad 33 tys. mieszkańców 28 państw (niestety, bez Polski), pokazał, że choć ogólny wskaźnik zaufania do instytucji, czyli do rządów i administracji publicznej, biznesu, organizacji pozarządowych i mediów, utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie 56 proc., to widać jednak silny kryzys ich wiarygodności.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
US Open to nie tylko tenis. To także wielki biznes
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Biznes
Czas audytów językowych w firmach. Sprawdź, czy będzie miał miejsce u Ciebie
Biznes
Budżet 2026, obawy polskich firm i powrót Szwecji do wydobycia uranu
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama