Należąca do TATA Motors spółka planuje ściąć wydatki o 4,5 mld funtów i produkować pod koniec obecnej dekady milion aut rocznie.
W ramach tego planu i cięcia kosztów i zwiększenia produkcji Jaguar Land Rover (JLR) zdecydował się wybudować fabrykę aut w Europie Środkowej. W ostatecznej konkurencji o tę inwestycję rywalizowały ze sobą Słowacja i Polska.Inwestycję wartą ponad miliard euro ostatecznie wygrała Słowacja, między innymi dlatego,że ten kraj wprowadził euro. JLR wybuduje fabrykę pod Nitrem w zachodniej Słowacji.
Projekt JLR nazywa się „Leap” (skok) i przewiduje dokładną analizę wydatków praktycznie w każdym segmencie działalności firmy. Oszczędności nie zostaną wprowadzone jedynie w dziale badań i rozwoju oraz wydatków przeznaczonych na nowe fabryki. Budżet na ten cel wynosi 3 mld funtów rocznie. Nie ma również planów cięcia zatrudnienia.
Przy tym firma produkująca auta m.in dla brytyjskiej rodziny królewskiej , jest niesłychanie bogata. JLR został kupiony przez TATA Motors od Forda w 2008 roku. W 2014 odnotował 2,6 mld GBP zysku, zatrudnia 37 tys. osób i produkuje pół miliona aut rocznie.
I JLR na inwestycjach nie oszczędza. Na nowe modele oraz budowę fabryk w Indiach Chinach wydał od czasu zmiany właściciela 11 mld funtów.