Reklama

Więcej aut z silnikami na wodór

W Europie zaczyna przybywać samochodów napędzanych wodorem.

Publikacja: 17.11.2015 15:12

Hyundai ix35 Fuel Cell

Hyundai ix35 Fuel Cell

Foto: materiały prasowe

Kolejne 50 sztuk innowacyjnych aut zasilanych przez ogniwa wodorowe dostarczył na europejski rynek koreański producent. To model Hyundai ix35 Fuel Cell, bazujący na popularnym kompaktowym SUV-ie, który produkowany jest już seryjnie. W ten sposób liczba wodorowych Hyundai jeżdżących po europejskich drogach zwiększy się do przeszło 250 sztuk. To więcej niż wszystkie pozostałe pojazdy tego typu oferowane na europejskim kontynencie przez innych producentów. Planuje się, że do końca obecnego roku Hyundai ix35 Fuell Cell będzie dostępny w 13 krajach Europy, po tym jak sieć dystrybucji importera poszerzy się o kolejne dwa rynki: Hiszpanię i Szwajcarię. Dalszy wzrost sprzedaży będzie zależał od rozbudowy infrastruktury tankowania. Może się ono odbywać na specjalnie przystosowanych stacjach. W skali globalnej samochód dostępny jest już w 17 krajach. Wodorowe auta koreańskiego producenta można już spotkać w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Korei.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama