Teraz jednak wchodzi na nasz rynek – ale nie ze smart fonami, tylko z dwoma modelami kamer marki Xiaoyi. To produkt dla osób aktywnych oraz do użytku domowego. Xiaoyi to jedna z Marek Xiaomi, która będzie rozwijana w Europie. Co ważne, Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym powstaje oficjalna sieć dystrybucji tej marki.
Koncern Xiaomi („Mały Ryż") potrzebował tylko pięć lat, by stać się jednym z największych producentów urządzeń mobilnych na świecie (pod względem sprzedaży smartfonów zajmuje czwarte miejsce). Ze względu na innowacyjne metody marketingu oraz odważny styl zarządzania nazywany jest „chińskim Apple". W 2014 roku wartość grupy Xiaomi szacowano na 46 mld dol.
– Nawiązaliśmy współpracę, ponieważ Xiaomi to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych na świecie. Stworzenie własnej sieci dystrybucji dla marki Xiaoyi stanowi element wzmacniania obecności koncernu na rynkach zachodnich – mówi Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS, oficjalnego dystrybutora w Polsce marki Xiaoyi.
Dystrybucja jest budowana w oparciu o dedykowany portal internetowy xiaoyi.pl, we współpracy z Allegro, a w przyszłości również za pośrednictwem wybranych punktów handlowych na terenie całego kraju. Ruszyła właśnie sprzedaż kamerek Yi Action (o parametrach sportowych) oraz Yi Home (do użytku domowego). Dostępne są także specjalne akcesoria i aplikacje. – Kamerki przeznaczone na rynki europejskie mają lepsze parametry i są w pełni dostosowane do potrzeb użytkowników z Polski. Poza tym budując sieć dystrybucji zapewnimy klientom również pełną obsługę techniczną, w tym serwis pogwarancyjny autoryzowanego sprzętu – dodaje Jakub Tomasiczek.
W przyszłości, w oparciu o rozwijaną sieć dystrybucji, bezpośrednio na rynkach zachodnich będą sprzedawane również inne produkty pod marką Xiaoyi.