Niemiecka grupa przemysłowa podpisała protokoły porozumienia z Iran Khodro Diesel i Mammut Group o projekcie zawiązania spółek j.v. produkujących i sprzedających ciężarówki Mercedesa-Benza i komponenty układu napędowego. Daimler zamierza ponadto wrócić jako akcjonariusz do dawnej spółki j.v. produkującej silniki Iranian Diesel Engine Manufacturing.

Pierwsze pojazdy Mercedesa — Actros i Axor — zostaną dostarczone do Iranu przez końcem roku w postaci zestawów montażowych CKD do składania na miejscu.

Poza planami dotyczącymi ciężarówek Mercedesa Daimler Trucks widzi też duże możliwości dla swej marki Mitsubishi FUSO, zwłaszcza w segmencie furgonetek. Aby otworzyć ten rynek Daimler i Mammut podpisały porozumienie o dystrybucji pojazdów marki FUSO.

Grupa ze Stuttgartu jest obecna w Iranie od 1953 r., z przerwą w latach 2010-16 z powodu sankcji. Pojazdy dostawcze Mercedesa są nadal bardzo widoczne na drogach tego kraju, bo ich sprzedaż dochodziła do 10 tys. rocznie.

Niemiecka Federacja Izb Handlu i Przemysłu DIHK uznała, że po zniesieniu sankcji niemiecki eksport do Iranu może podwoić się do 5 mld euro w najbliższych latach.