Już ponad połowa firm nad Wisłą korzysta obecnie z płatnych usług w chmurze obliczeniowej. To prawie dwukrotnie więcej niż dwa lata wcześniej (w 2021 r.) – wynika z opublikowanego w czwartek raportu GUS dotyczącego społeczeństwa informacyjnego w Polsce.
Według niego ostatnie lata przyniosły też wzrost udziału firm – prawie do 48 proc. – które wykorzystują w biznesie media społecznościowe. Ten wskaźnik obniżają małe firmy, do 50 pracowników, wśród których nieco ponad dwie piąte korzysta z social mediów. Podwyższają go z kolei firmy duże, zatrudniające powyżej 249 pracowników.
Duzi w social mediach
Wśród dużych firm już ponad osiem na dziesięć badanych przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie media społecznościowe w swojej działalności. Najczęściej sięgają po nie w celach marketingowych, ale prawie sześć na dziesięć prowadzi także z pomocą social mediów rekrutacje nowych pracowników, co potwierdzają również statystyki portali społecznościowych, na czele z LinkedIn.
Jednocześnie widać spadek udziału firm, które płacą za reklamę w internecie, co w tym roku deklarował co piąty z uczestników badania, czyli o 6 pkt proc. mniej niż pięć lat wcześniej.