Polska Grupa Zbrojeniowa szykuje się do uczestnictwa w wielkim projekcie unowocześniania armii

Polska Grupa Zbrojeniowa, największy krajowy koncern obronny, skupiający kluczowe fabryki broni, szykuje się do uczestnictwa w wielkim projekcie unowocześniania armii. Do 2022 roku państwo wyda na ten cel 130 mld zł.

Aktualizacja: 26.02.2016 09:22 Publikacja: 25.02.2016 21:00

Tarnowskie zakłady to dla regionu ośrodek tworzenia technicznych elit, cennych miejsc pracy i istotny płatnik lokalnych podatków. Doceniamy to i staramy się pomagać – zapewniały władze miasta

Foto: Fotorzepa

Plan jest ambitny i ma poparcie rządu: państwowe spółki przemysłowego potencjału obronnego, jeśli mają wystarczające kompetencje w określonych specjalnościach, powinny być wiodącymi wykonawcami wskazanych przez armię i MON strategicznych programów zbrojeniowych. Tam zaś, gdzie rodzimi producenci nie dysponują potrzebnymi zdolnościami, model kooperacyjnej współpracy, także z partnerami zagranicznymi, ma sprzyjać pozyskiwaniu przez polskie zakłady brakujących technologii i umiejętności.

O szczegółach i mechanizmach gospodarczych przedsięwzięć, ściśle związanych z bezpieczeństwem państwa, dyskutowali w siedzibie Zakładów Mechanicznych Tarnów, producenta broni maszynowej i systemów artyleryjskich, przedstawiciele MON, menedżerowie PGZ, prezesi firm zbrojeniowych, eksperci i włodarze Tarnowa. Debatę „Rola Polskiej Grupy Zbrojeniowej w programie modernizacji polskich Sił Zbrojnych" prowadził Marcin Piasecki, redaktor „Rzeczpospolitej".

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont