NATO wraca na polskie budowy

Rozbudowa baz na przyjęcie sił wzmocnienia sojuszu pochłonie w najbliższych latach niemal 900 mln zł.

Aktualizacja: 05.07.2016 06:52 Publikacja: 04.07.2016 19:48

Radar dalekiego zasięgu pod Sejnami to jeden z 6 strategicznych radiolokatorów wzniesionych przez NA

Radar dalekiego zasięgu pod Sejnami to jeden z 6 strategicznych radiolokatorów wzniesionych przez NATO w Polsce

Foto: Wikipedia

To kolejna już fala sojuszniczych inwestycji. Na modernizację lotnisk, portów, baz paliwowych i radiolokacji dalekiego zasięgu NATO wydało do tej pory ponad 1,55 mld zł. Docelowo przygotowanie wojennej infrastruktury służącej do przyjęcia koalicyjnej pomocy w razie militarnego kryzysu pochłonie 2,412 mld zł – informuje rzecznik MON Bartłomiej Misiewicz.

Powrót do większej aktywności budowlanej sojuszu następuje po okresie zahamowania programu inwestycyjnego NATO w dziedzinie bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme, NSIP). Organizacja przyspiesza zaplanowane inwestycje, takie jak przygotowanie bazy dla latających tankowców sojuszu na lotnisku w podpoznańskim Powidzu czy rozbudowa infrastruktury dla samolotów wielozadaniowych w bazie Sił Powietrznych w Mińsku Maz. Nowe inwestycje, zwłaszcza tworzenie specjalnych instalacji chroniących strategiczne systemy broni przeznaczonej dla koalicyjnych sił obrony i ataku, otacza jednak ścisła tajemnica.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont