To napędza polski rynek chemii gospodarczej

Rynek handlu detalicznego artykułami chemii gospodarczej w Polsce wzrósł w minionym roku o 3,1 proc. – wynika z danych firmy badawczej PMR Consulting & Research.

Publikacja: 04.07.2016 17:59

To napędza polski rynek chemii gospodarczej

Foto: 123RF

Z raportu wynika, że głównymi czynnikami napędzającymi rynek były wzrost wydatków gospodarstw domowych na chemię gospodarczą oraz wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów, które w większości przypadków są droższe od artykułów już dostępnych na rynku.

Jak podają analitycy PMR, handel chemią gospodarczą charakteryzuje się niższą dynamiką wzrostu, niż inne niespożywcze segmenty rynku detalicznego w Polsce. Główną przyczyną jest znaczne nasycenie rynku. Oznacza to, że zjawisko konwergencji do rynków zachodnich jest w tym segmencie znacznie słabsze niż np. w segmencie kosmetycznym, bo dystans jest też znacznie mniejszy. W tej sytuacji za wzrost lub spadek wartości rynku odpowiadają przede wszystkim ceny. Ten czynnik obecnie wpływa negatywnie na wzrost rynku, ponieważ znacząca część konsumentów przyzwyczajona jest do kupowania artykułów chemii gospodarczej na promocjach. W tej sytuacji, głównymi czynnikami wspierającymi wzrost rynku są: rosnąca zamożność Polaków, a co za tym idzie, wzrost wydatków na droższe i lepsze jakościowo produkty oraz innowacje, jak np. kapsułki do prania, a także rosnący poziom wyposażenia gospodarstw domowych w nowoczesny sprzęt AGD (przede wszystkim w zmywarki), co powoduje wzrost sprzedaży wyspecjalizowanych produktów – wyjaśnia PMR.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont