Niemiecka firma samochodowa zapewnia, że modyfikacja wprowadzona w pojazdach przekraczających normy emisji spalin w realnych warunkach drogowych pozwala na dostosowanie tych emisji do reguł obowiązujących w Unii. To ma uchronić ją od wypłaty odszkodowań użytkownikom. W ostatnich tygodniach pojawiły się w Europie głosy domagające się planu odszkodowań dla posiadaczy pojazdów z zawyżonymi emisjami, podobnego do amerykańskiego
Test z samochodem Audi A5 po usunięciu z niego mechanizmu fałszującego dane przeprowadzony przez włoską organizację konsumentów Altroconsumo wykazał emisję tlenków azotu wyższą o 25 proc. od zarejestrowanej z tym urządzeniem — poinformowała BEUC. — Rozwiązanie Volkswagena polegające na usunięciu mechanizmu fałszującego nie jest wiarygodne. VW powinien wypłacić odszkodowania europejskim konsumentom. Władze krajowe powinny wreszcie przystąpić do działania i wywrzeć na VW presję, aby skorygował swe błędy w postępowaniu — oświadczyła dyrektor generalna BEUC, Monique Goyens.