Reklama

Hamulce dla Ferrari i dla Formuły1

7800 pracowników, dystrybucja produktów w 70 krajach na całym świecie i ponad 2,073 mln euro obrotu tylko w 2015 roku. Tak w dużym skrócie, w liczbach przedstawia się obraz włoskiej firmy Brembo – specjalisty w dziedzinie układów hamulcowych.

Publikacja: 24.07.2016 14:54

Hamulce dla Ferrari i dla Formuły1

Foto: Bloomberg

Jedną z wartości Brembo, to globalny charakter marki. Widać to doskonale na przykładzie zakładów produkcyjnych firmy rozmieszczonych w różnych krajach, w tym w Polsce - w Częstochowie (obróbka i montaż zacisków hamulcowych), w Niepołomicach (obróbka dzwonów dla lekkiej tarczy hamulcowej) i w Dąbrowie Górniczej (produkcja lekkiej tarczy hamulcowej klasy Premium).

Dobrym przykładem obrazującym dynamiczny rozwój marki i inwestycje w nowe technologie jest dąbrowska fabryka, która została uruchomiona w 2003 r., a obecnie stanowi również centrum udoskonalania i przy pomocy techników wspiera uruchamianie zakładów Brembo na całym świecie.

Warto również wspomnieć o 100-milionowej tarczy hamulcowej, którą w bieżącym roku wyprodukowano w Dąbrowie Górniczej. Jak przyznaje prezes zarządu Brembo Alberto Bombassei – jest to milowy krok i wynik, poprzez który doceniani są pracownicy grupy na całym świecie. Oczywiście firma nie skupia się jedynie na dąbrowskiej fabryce – dla przykładu inwestycje związane z zakładem w Niepołomicach, takie jak np. zakupienie nowych maszyn, wyniosą w najbliższym czasie ponad 130 mln złotych.

Dynamiczny rozwój

Obecnie planowane są kolejne inwestycje związane z zagłębiowskim oddziałem, w którym na dzień dzisiejszy zatrudnienie znajduje 1200 osób i wspiera inne odlewnie grupy. Plan zakłada powstanie nowej odlewni na terenie Dąbrowy Górniczej, a wartość projektu to około 160 mln zł.

Przedstawiciele marki, podkreślają że bardzo ważną kwestią w odniesieniu do wartości firmy są prace badawczo-rozwojowe, na które przeznacza się 5 proc. obrotu i 10 proc. zasobów ludzkich. Oprócz nich duże znaczenie mają szkolenia pracownicze, organizowane zarówno wewnętrznie, jak i przez firmy zewnętrzne oraz coroczne programy dla nowo zatrudnionych osób i szkolenia dla mechaników (Akademia Hamulcowa Brembo).

Reklama
Reklama

Prestiż i innowacje

Oprócz wspomnianych wcześniej działań związanych z pracami badawczo-rozwojowymi i inwestowaniem w kapitał ludzki, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że duży wpływ na obecne postrzeganie włoskiej firmy miał szereg sukcesów w wyścigach samochodowych, jakie odnieśli partnerzy prezentowanej marki.

Wystarczy wspomnieć chociażby o Ferrari, z którym Brembo współpracuje w zakresie wyposażania bolidów Formuły 1 od ponad 40 lat. W tym roku Brembo Racing jako pierwsze brało udział w testach hamulców z użyciem dwóch specjalnych dynamometrów, dzięki czemu dokładnie odwzorowuje się siły działające na bolid F1 w trakcie wyścigu. Firma znana jest także z innowacyjności – jako pierwsza w produkcji tarcz hamulcowych zastosowała technologię utwardzenia lakieru promieniami UV (dzięki temu tarcze charakteryzują się większą odpornością na wilgoć i korozję, w tym na odkształcenia), a wraz z firmą Daimler technologię produkcji tarcz z żeliwa i stali, dzięki czemu elementy te są o kilkanaście procent lżejsze od standardowych.

Geneza powstania firmy sięga 1961 r. Już cztery lata później firma prowadzona przez Emilia Bombassei podpisała umowę na dostawę układów hamulcowych z Alfa Romeo. Zaufanie którym uznany producent samochodów obdarzył niewielką wówczas manufakturę opłaciło się i z biegiem lat Brembo nawiązało współpracę z kolejnymi potentatami w branży motoryzacyjnej takimi jak między innymi Mercedes-Benz, Ferrari, BMW, Volkswagen, Porsche czy Audi. Dziś, firma plasuje się na pozycji lidera, a jej produkty wykorzystywane są przez coraz większą liczbę odbiorców. Dobrym przykładem niech będzie fakt zwiększenia obrotu w pierwszym kwartale tego roku, w odniesieniu do roku 2015 o prawie 32 proc.. Obecnie firma posiada pięć oddziałów: Auto&Truck (układy hamulcowe), części zamienne (podzespoły układu hamulcowego), tarcze i układy hamulcowe do motocykli oraz sportowe układy hamulcowe używane w wyścigach i tuningu. W ofercie można znaleźć także koła do motocykli.

Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama