„Młode wilki” na rynku mebli

Obserwując wyrosłe z rodzinnych firm meblowe fortuny, można uczyć innych, jak przekazywać pałeczkę kolejnym pokoleniom. W branży jest wielu wyróżniających się menedżerów, którzy nadają „biznesom ojców” nowy wymiar. Ale nie tylko takich przedstawiamy poniżej.

Publikacja: 01.11.2016 20:25

„Młode wilki” na rynku mebli

Foto: PhotoXpress

Rafał Desczyk, prezes ds. handlowych Kler

Z branżą meblową jest związany od ponad 20 lat, a od 14 lat wchodzi w skład zarządu Kler. Obecne stanowisko objął we wrześniu tego roku. To skutek reorganizacji przeprowadzonej w firmie (przekształcono ją w holding), której celem było przekazanie pałeczki przez Piotra Klera – założyciela marki posiadającej już 43-letnią historię – młodszemu pokoleniu. Kierownictwo nad spółką produkcyjną objął syn – Sebastian Kler, a prezesem ds. handlowych został zięć. Desczyk jest wskazywany przez konkurentów jako wyróżniający się menedżer. Na nowym stanowisku odpowiada za wdrażanie nowoczesnych form zarządzania, a także politykę handlową firmy na rynku wewnętrznym i w eksporcie, pozyskiwanie nowych rynków zbytu oraz innowacje w zakresie technologii i wzornictwa.

Piotr Wit Voelkel, prezes grupy VOX

Człowiek z inicjatywą i wizją, otwarty na ludzi – mówi o sobie szef grupy, w skład której wchodzą Meble VOX, Drzwi i Podłogi VOX oraz Profile VOX. Obowiązki prezesa przejął w połowie 2013 r. od ojca – Piotra Zenona Voelkela. Ale już wcześniej starał się tchnąć w firmę nowego ducha.

Pracę w rodzinnej firmie podjął w 2005 r. podczas studiów na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Spędził rok w Chinach, szukając dostawców, co zaowocowało kontraktami dla VOX. Z jego inicjatywy powstał też pierwszy sklep sprzedaży internetowej dla Meble VOX, a także Centrum Usług Wspólnych. Grupa ma trzy fabryki w Polsce, jedną na Białorusi i jedną w Rumunii. Sprzedaje w UE, Europie Wschodniej i Azji. Planuje inwestycje w USA.

Maciej Mikołajczyk, prokurent Mikomax Smart Office

W rodzinnej firmie pracuje od lat. Obecnie zajmuje się nadzorem części produkcyjnej. Wraz z siostrą Zuzanną, która na stanowisku dyrektora marki odpowiada za marketing i handel, praktycznie przejęli już operacyjną część biznesu. Początkowo pod marką Mikomax, od kilku lat funkcjonuje jako Mikomax Smart Office. To dlatego, że oprócz mebli zaczęło oferować także usługi w zakresie usługi urządzania biur. Wykorzystuje przy tym stosowane na świecie narzędzia badawcze pozwalające na ocenę przestrzeni tak, by służyła nie tylko wydajnej pracy, ale też efektywnemu wypoczynkowi. Jedną z nowości w ofercie jest system stand up, który dzięki manualnej regulacji wysokości blatu (zgłoszonej do opatentowania) umożliwia przejście od pracy siedzącej do stojącej. Ma to służyć większej ergonomii.

Michał Balcerkiewicz, prezes Fabryki Mebli Balma

Sprawami rodzinnej firmy, założonej przez ojca Ryszarda Balcerkiewicza, żył od dziecka. Po przejęciu sterów w 2005 r. (ojciec zaczął tworzyć wtedy markę Noti) przekształcił ją w dobrze zarządzaną średniej wielkości spółkę, która dziś jest zaliczana do grona wyznaczających kierunki rozwoju branży mebli biurowych w Polsce. Przeprowadził Balmę suchą stopą przez kryzys w latach 2009–2010. Od lat stale inwestuje w budowę marki, wzornictwo oraz technologie, co znajduje uznanie klientów z kraju i zagranicy. W ramach strategii Think Pro firma rozwija i bada nowe sposoby pracy w biurach. – Dziś funkcjonujemy jako dostawca kompletnych i innowacyjnych rozwiązań meblowych – mówi Michał Balcerkiewicz. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, prywatnie ojciec trójki dzieci.

Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu Agata SA

Zajmuje się marketingiem od 14 lat, a dla sieci Agata (wcześniej Agata Meble) pracuje od czterech lat. To czas intensywnej pracy nad zmianą wizerunku marki i salonów, gdzie można znaleźć kompleksową ofertę polskich producentów mebli (co napędza ich obroty i pobudza rynek krajowy), a także szeroki asortyment akcesoriów do dekoracji wnętrz. – Odmienione salony Agata zaczęły być ważne dla konsumentów. Marka osiągnęła najwyższy wynik spontanicznej znajomości (68 proc.) spośród wszystkich marek salonów meblowych – wskazuje Gonsior, zdobywca dwóch nagród w konkursie Dyrektor Marketingu 2015 r., autor jednego z najlepszych rebrandingów. Realny wpływ to wzrost przychodów sieci w latach 2012–2014 – każdego roku wartość sprzedaży zwiększała się o jedną piątą.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki