Aktualizacja: 22.12.2016 19:49 Publikacja: 22.12.2016 19:20
Foto: 123RF
Według Badań firmy PMR w tym roku polski rynek suplementów diety będzie wart 3,73 mld zł. W latach 2017–2020 rynek ten ma rosnąć rocznie o średnio 8 proc. i będzie najszybciej rozwijającym się segmentem rynku farmaceutycznego. Ministerstwo Zdrowia uważa jednak, że Polacy kupują za dużo tego typu produktów, i rozważa wprowadzenie zakazu ich reklam w środkach masowego przekazu.
Jacek Franasik, prezes Master Pharmu, jedynego producenta suplementów diety notowanego na warszawskiej giełdzie, zaznacza, że wprowadzenie zakazu reklam leków bez recepty i suplementów diety stanowi dla jego firmy pewne ryzyko, jednak nie jest dużym zagrożeniem. – Obecnie mało naszych produktów jest reklamowanych w telewizji – tłumaczy Franasik. Jednym ze sposobów na minimalizację ryzyka jest rozwój sprzedaży eksportowej. – W tym roku nasze suplementy pod markami własnymi trafiły do Afryki Północnej. Cały czas rozmawiamy z potencjalnymi klientami z tej części świata. Handlujemy już z firmami z Kuwejtu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Prowadzimy również rozmowy z potencjalnymi klientami z Chin i Stanów Zjednoczonych – mówi prezes. W związku z ambitnymi planami łódzka firma inwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych.
Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie środków z KPO na Funduszu Bezpieczeństwa i Obrony. Te środki maj...
Wyzwań i wyzwań dla polskiej gospodarki nie brakuje, zwłaszcza w obecnych turbulentnych czasach. 26 maja zmierzą...
Grupa Euvic uwierzyła w Komputronika. Podpisano list intencyjny w sprawie objęcia akcji nowej emisji i odkupieni...
Jak obniżyć ceny mieszkań w Polsce, dlaczego Unia Europejska wprowadza cła na nawozy z Białorusi i Rosji oraz ja...
Posłowie do Parlamentu Europejskiego poparli w czwartek podniesienie ceł na nawozy oraz niektóre rosyjskie i bia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas