Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Inga Kamińska: Polska porcelana lepsza od "chińszczyzny"

Żeby nie tracić przewagi konkurencyjnej inwestujemy w pokazanie unikatowości porcelany jako dzieła sztuki – mówi Inga Kamińska, prezes firmy Polskie Fabryki Porcelany, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 27.02.2017 12:26

#RZECZoBIZNESIE: Inga Kamińska: Polska porcelana lepsza od "chińszczyzny"

Foto: tv.rp.pl

- Ćmielów i Chodzież, dwie największe fabryki porcelany połączyły swoje siły w 2013 r. Aby jasno zakomunikować to połączenie nazwy marek zostały te same – przypomniała prezes.

Zaznaczyła, że lawina importu jaka dopłynęła do Polski spowodowała, że 7 fabryk porcelany zostało zamkniętych. - Na dzień dzisiejszy fabryk w Polsce jest 4. Większość europejskich fabryk przeniosła się już dawno na wschód – tłumaczyła Kamińska.

Prezes podkreśliła, że żeby nie tracić przewagi konkurencyjnej inwestuje się w pokazanie unikatowości porcelany jako dzieła sztuki. - Nie jako wyrobu porcelanowego, ale czegoś co ma wartość dodaną – mówiła.

- Musimy się wyróżnić od czegoś co oferuje rynek, od tej chińszczyzny. W momencie kiedy znaleźliśmy ten cel, musieliśmy burzyć całą ekonomię. Chcieliśmy mieć markę, która będzie unikatowa i będzie polską marką – dodała.

Reklama
Reklama

Ćmielów i Chodzież produkuje miesięcznie 420 ton porcelany. Zatrudnia prawie 900 osób a wszystko robione jest ręcznie.

- Jeśli będziemy kalką wschodnich producentów i będziemy szli w innowacyjność, bo na to są pieniądze i wsparcie, to już nie będziemy porcelaną ręcznie robioną. Na tradycyjność nie ma już pieniędzy – zaznaczyła Kamińska.

Tłumaczyła, że rosnące koszty ręcznej produkcji powodują, że porcelana jest droższa. - Udaje nam się przetrwać, dlatego że nie jesteśmy tylko naczyniami. Liczymy na to, że furtki ze wsparciem dla takich firm jak nasza otworzą się i będziemy traktowani jak dobro o które trzeba dbać, bo za chwilę może nas nie być w Polsce – mówiła.

Zauważyła, że Polacy kupują porcelanę starą, która nie jest nowoczesna. - Gros osób kupuje coś co buduje klimat w domu. Porcelanę, która daje duszę i ociepla – mówiła Kamińska. - Porcelana potrafi z zimnego domu zrobić ciepłe mieszkanie. Co najważniejsze Polacy kupują polską porcelanę. Wspieramy polską gospodarkę i to widzimy bardzo mocno w zakupach naszych wyrobów – dodała.

- Każdej rodzinie się wydaje, że zestaw na 12 osób jest najlepszym trafem. A np. w Egipcie kupują zestawy 120 osobowe – zaznaczyła.

Gość tłumaczyła, że u nas porcelana musi być biała, coraz częściej z dekoracjami. - W Egipcie szukają bardzo bogato zdobionej platyną i złotem. Na rynkach wschodnich są to kwiatki, we Włoszech są to kolorowe dekoracje, niekoniecznie kwiatowe. Każdy kraj nie tylko swój skład, ale też dekorację. Jesteśmy do tego przygotowani – oceniła Kamińska.

Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama