Mitsubishi chce rosnąć w Europie i Azji

Mitsubishi liczy, że partnerzy z sojuszu, Renault i Nissan pomogą mu zwiększyć obecność w Europie. Z Nissanem zamierza z kolei rozwijać produkcję w Azji

Publikacja: 14.03.2017 12:03

Mitsubishi chce rosnąć w Europie i Azji

Foto: 123rf.com

Szósty japoński producent samochodów znalazł się w sojuszu Renaulta- Nissana z przymusu. Po przyznaniu się do oszukiwania osiągów i zużycia paliwa znalazł się w trudnej sytuacji, z pomocą przyszedł Nissan przejmując za 237 mld jenów (2,08 mld euro) 34 proc. udziałów. Szefem firmy pozostał Osamu Masuko, który teraz jest oficjalnie zadowolony z tej integracji.

- Dziś potrzeby inwestycyjne w sektorze motoryzacji są coraz ważniejsze, a coraz trudniej ponosić je przez firmy ograniczonej wielkości — stwierdził w wypowiedzi dla „Le Figaro". Sprzedaż Opla przez GM i wyjście z Europy pokazuje, że nawet giganci produkujący 10 mln pojazdów rocznie są zmuszani doi pewnych decyzji.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca