W całym rejonie liczba rejestracji wzrosła o 2,1 proc. w stosunku do czerwca minionego roku do 1,54 mln pojazdów. Spośród producentów największe wzrosty odnotowały Toyota i Fiat, odpowiednio o 13,8 i 8,9 proc., a spośród największych rynków najbardziej wzrosła sprzedaż we Włoszech, o 12,9 proc., a w Nie4mczech i w Wielkiej Brytanii spadła – o 3,5 i 4,8 proc. odpowiednio.
W całym pierwszym półroczu sprzedaż nowych auto wzrosła w Unii Europejskiej 0 4,7 proc. do ponad 8 mln pojazdów. Znowu najbardziej we Włoszech – o 8,9 proc. W Hiszpanii o 7,1 proc., w Niemczech i Francji o 3 proc., a w Wielkiej Brytanii spadła o 1,3 proc. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż nowych samochodów osobowych wzrosła o 17,2 proc. do 247 tys., a w czerwcu o 8,6 proc. do prawie 42 tys.
Toyota prawie 14-proc. wzrost sprzedaży zawdzięcza powodzeniu jej hybrydowych modeli, a Fiat sukcesowi modeli Panda Fiat 500. Lider europejskiego rynku Volkswagen zwiększył w czerwcu udział w nim do 23,3 proc. z 23,1 proc. przed rokiem, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży bardziej przystępnych aut marki Seat i Skoda, a także SUV-ów. Jego największe marki ze znakami VW i Audi traciły na rzecz rywali w następstwie trwającego już dwa lata skandalu z fałszowaniem testów spalin w silnikach diesla.
Francuski koncern PSA po przejęciu Opla od General Motors będzie kontrolował około 16 proc. europejskiego rynku. Teraz ma 10,2 proc. udziału.