Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Piotr Płocharski: Ratujemy transakcję, gdy klient wychodzi z e-sklepu

Uratowaliśmy do tej pory koszyki na łączną wartość 500 mln zł przez 2 lata działalności – mówi Piotr Płocharski, wiceprezes spółki SaveCart, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 25.01.2018 12:05

#RZECZoBIZNESIE: Piotr Płocharski: Ratujemy transakcję, gdy klient wychodzi z e-sklepu

Foto: tv.rp.pl

Klienci buszując po sklepach internetowych wrzucają różne towary do koszyka. W większości jednak rezygnują z finalizacji zakupu i zamykają stronę.

- W ten sposób postępuje 70 proc. konsumentów na rynku światowym – mówił Płocharski.

7 na 10 konsumentów ma poważne wątpliwości, czy dokonać zakupu. Zaskakuje ich sumaryczna kwota zakupu, nie ma odpowiedniej formy płatności czy czas oczekiwania jest zbyt długi.

- W tym momencie informujemy klienta o tym, że ma możliwość skorzystania z rabatu. SaveCart robi też znacznie więcej niż rabatowanie. To też rekomendowanie i przewidywanie tego, co zrobi konsument na podstawie modeli behawioralnych milionów innych użytkowników – tłumaczył gość.

Reklama
Reklama

- SaveCart nie pomaga tylko ratować transakcji na poziomie koszyka, ale daje dużo więcej funkcjonalności zanim włożymy produkty do koszyka – dodał.

Podkreślił, że oferty rabatowe przy zamykaniu koszyka są skuteczne. - Uratowaliśmy do tej pory koszyki na łączną wartość 500 mln zł przez 2 lata działalności - zdradził Płocharski.

Amazon ma ponad 1 mln towarów. W tym gąszczu można się zgubić. - Kiedy system ma zapisaną całą naszą aktywność w sieci, historię wyszukiwań, jednocześnie wie, które produkty kupiliśmy, to może nam rekomendować produkty, które są dostosowane do naszych preferencji zakupowych – tłumaczył gość.

Przyznał, że ciekawe są produkty komplementarne. - Wiemy jaki produkt kupiłby konsument, który kupił inny produkt – mówił. - Okazuje się, że konsumenci nie kupują spodni albo swetrów razem ze skarpetkami. Skarpetki kupujemy wyłącznie z bielizną osobistą. Z kolei, jeśli 30-letni mężczyzna kupuje dzieciom pieluchy, to kupi też piwo – dodał.

SaveCart po 2 latach obsługuje ok. 400 sklepów. - Mamy poniżej 2 proc. odejść klientów - podkreślił Płocharski.

Są już takie rozwiązania na świecie, nawet w Polsce jest z 5 firm, które świadczą podobne usługi.

Reklama
Reklama

- Ponieważ wystartowaliśmy późno, mamy swego rodzaju premię technologiczną. Nasz system jest napisany w nowoczesnych językach programowani i ma strukturę mikroserwisów. Pozwala to na elastyczne włączanie i wyłączanie funkcjonalności. Możemy dopasować się do potrzeb sklepu – tłumaczył gość.

- Implementacja naszego systemu to kwestia wklejenia krótkiego kodu. W ciągu godzin można podłączyć pełną funkcjonalność – dodał.

Ponad 50 proc. Polaków robi zakupy w sieci. Rynek e-commerce jest wart ok. 40 mld zł, a za 2 lata ma być o połowę większy.

- Stwierdziliśmy, że to ciekawa gałąź gospodarki i tu skierowaliśmy nasze kroki – mówił Płocharski. - Sklepy płacą nam od ilości transakcji, które uratowaliśmy. To jest płatność za rezultat – dodał.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama