Reklama

Szef Daimlera tłumaczy się z emisji spalin

Niemiecki resort transportu przesłuchał prezesa Daimlera Dietera Zetsche, ile samochodów osobowych i furgonów Mercedesa wymaga naprawy, aby spełniały normy emisji spalin

Publikacja: 28.05.2018 18:13

Szef Daimlera tłumaczy się z emisji spalin

Foto: Bloomberg

Prezesa wezwano na posiedzenie przy drzwiach zamkniętych dla omówienia postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez urząd motoryzacji KBA, który w ubiegłym tygodniu polecił naprawić vany Vito z silnikami 1,6 l, bo nie spełniają nrom emisji spalin. "Bild am Sonntag" podał, że postępowanie dotyczy 40 tys. Vito i 80 tys. aut Mercedesa klasy C. Według tygodnika "Der Spiegel, Daimlerowi grozi akcja przywoławcza ponad 600 tys. diesli.

- Dokonamy dogłębnej wymiany opinii o bardzo złożonej kwestii technicznej, aby ustalić, ilu modeli to dotyczy - powiedział minister transportu Andreas Scheuer i dodał, że Daimler dostał czas do 15 czerwca na przedstawienie rozwiązania kwestii emisji spalin w Vito. - Na następnym spotkaniu za 14 dni na stole będą konkretne rezultaty - dodał minister, a zapytany o przebieg spotkania w poniedziałek odpowiedział: - Była to dobra dyskusja. Zobaczymy się znów za 14 dni.

Resort stwierdził, że w Vito zainstalowano oprogramowanie manipulujące funkcją filtrowania emisji spalin SCR, co prowadzi do większego wypuszczania tlenku azotu.

Prokuratura w Stuttgarcie prowadząca śledztwo w sprawie emisji spalin przez niektóre diesle Daimlera jest w kontakcie z organami wymiaru sprawiedliwości innych krajów.- Wymieniamy informacje z zagranicznymi władzami - odpowiedział jej rzecznik na pytanie o ewentualną współpracę Francji w tym śledztwie.

Niektóre modele Mercedesa, w tym Vito maja 4-cylindrowe silniki Diesla 1,6 l, spełniające normę Euro-6, dostarczone przez Renaulta.

Reklama
Reklama

Prezes Audi, Rupert Stadler powiedział dziennikowi "Augsburger Allgemeine Zeitung", że sprawa z emisjami spalin w jego firmie nie skończyła się jeszcze i on nie wyklucza nowych akcji przywoławczych. KBA wezwał szefów filii Volkswagena na przesłuchanie, aby ustalić, czy w modelach A6 i A7 instalowano nieznane dotąd urządzenia zakłamujące emisje spalin.

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama