Znak Apple wart jest ponad 355 mld dol., co daje mu kolejny raz pozycję najcenniejszej marki świata – wynika z dorocznego badania firmy Brand Finance, prezentującego 500 najbardziej wartościowych znaków na świecie. Apple ma za sobą znakomity rok 2021. To pierwsza firma, która na początku stycznia 2022 r. osiągnęła wycenę rynkową 3 bln dol.
W pierwszej dziesiątce znalazło się aż siedem marek z USA, a także koreański Samsung i chińskie ICBC oraz Huawei. Łącznie Chiny i USA odpowiadają za 2/3 rankingu. Europa wypada słabo, nie mówiąc o Polsce. Nie ma na razie szans, by jakakolwiek nasza marka trafiła do zestawienia. Zresztą nie udało się to żadnej z naszego regionu.
W ujęciu branżowym najwięcej przedstawicieli na liście ma sektor technologiczny, drugie miejsce zajmuje handel – w jego przypadku pandemia przyniosła 46-proc. wzrost wartości marek z sektora i w konsekwencji przekroczenie progu 1 bln dol.
Czytaj więcej
Koncern Apple stał się pierwszą spółką na świecie, która osiągnęła kapitalizację na giełdzie wynoszącą 3 bln dol. W 2018 r. był pierwszą firmą z kapitalizacją 1 bln USD a w 2020 r. osiągnął rynkową wycenę wynoszącą 2 bln dol.