Z danych organizacji producentów ACEA dla Unii Europejskiej (bez Malty) i 4 krajów EFTA wynika, że Renault osiągnął skok sprzedaży o 56,4 proc., a jego partner w sojuszu, Nissan o 46,3 proc. Grupa Volkswagena zanotowała poprawę o 39,3, choć zaledwie połowa z jej 14 modeli uzyskała wcześniej homologację na nową procedurę. Fiat Chrysler zwiększył rejestrację o 38,9 proc., a jego marka jeepa nawet o 158 proc.
Sierpień jest zwykle miesiącem z najniższą sprzedażą w roku, ale w tym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii skoczyła o 31,2 proc. (w EU i EFTA o 29,8) do ponad 1,1 mln (1,17 mln). Przed 1 września wielu producentów zwiększyło zachęty finansowe, salony kupowały własne samochody, by później odprzedawać jako używane. „Niektórzy producenci oferowali przed wejściem w życie WLTP niezwykle atrakcyjne ceny. W rezultacie w wielu krajach UE, podobnie jak i na pięciu głównych rynkach osiągnięto dwucyfrowe wzrosty procentowe" — stwierdziła ACEA.