Reklama
Rozwiń

Microsoft idzie na wojnę z Uberem

Koncern stworzony przez Billa Gatesa na celownik wziął zupełnie nową branże – rynek przewozu osób zamawianych przez aplikację.

Aktualizacja: 10.10.2018 15:42 Publikacja: 10.10.2018 15:29

Microsoft idzie na wojnę z Uberem

Foto: Bloomberg

Firma, która opracowała system Windows, zainwestuje w startup Grab. Gigant z Singapuru to konkurent Ubera. Microsoft nie ujawnia jaką kwotę wyłoży za udziały w aplikacji łączącej pasażerów z kierowcami (spekuluje się o 200 mln dol.). Wiadomo natomiast, że w nowej rundzie finansowania Grab zamierza pozyskać od inwestorów w sumie 2,5 mld dol. Od obecnych udziałowców – chińskiego koncernu Didi (jest on również inwestorem w działającej w Polsce aplikacji Taxify) oraz japońskiego SoftBanku – ma otrzymać 2 mld dol. Pozostałe 500 mln dol. ma popłynąć od nowych inwestorów. Po zamknięciu tej rundy, według „Financial Times", wartość Grab ma sięgnąć nawet 12 mld dol. W porównaniu z Uberem, którego wyceny sięgają grubo ponad 60 mld dol., to nie wiele, jednak pozycja firmy z Singapuru – zwłaszcza na rynku azjatyckim – jest bardzo mocna. Uber ma zatem powody do obaw. Wejście Microsoftu w Grab dodatkowo tę rywalizację zaostrzy. Smaczku całej transakcji dodaje fakt, że Microsoft już w 2015 r. zainwestował w Ubera, a w 2017 r. w indyjską firmę Ola.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?