Reklama
Rozwiń
Reklama

e-Akta. Papier w odstawkę?

Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowników co roku kosztuje polskie firmy 130 mln zł. Problem rozwiążą nowe regulacje, tzw. e-Akta.

Aktualizacja: 03.11.2018 07:15 Publikacja: 03.11.2018 06:06

e-Akta. Papier w odstawkę?

Foto: AdobeStock

1 stycznia 2019 mają wejść w życie przepisy opracowane przez resort przedsiębiorczości i technologii, które ograniczą konieczność przechowywania dokumentacji pracownika. Dziś przedsiębiorcy muszą gromadzić takie papierowa akta przez 50 lat, najdłużej w Europie. Nowe regulacje (e-Akta) skrócą ten okres do dekady. Co więcej, dokumentacja będzie mogła być gromadzona w formie cyfrowej, a nie wyłącznie papierowej. Eksperci twierdzą, że to może oznaczać dla firm potężne oszczędności. Szacuje się, że roczne koszty prowadzenia i przechowywania papierowych archiwum tego typu to aż 130 mln zł.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama