Obecnie firma ma w Polsce 49,5 tys. klientów. W zakończonym we wrześniu roku obrachunkowym przybyło ich 8,6 tys. Dzięki temu Sage Symfonia po dwóch latach działalności jest jednym z głównych w Polsce producentów oprogramowania. Ustępuje pod względem sprzedaży własnego software’u tylko największym rodzimym firmom, takim jak Asseco, Sygnity, ComArch i Wasko. Pozycję tę zawdzięcza między innymi przejęciu przez brytyjską Sage polskiej spółki Matrix.
– To efekt rozwoju produktów przeznaczonych na rynek polski oraz wykorzystania wiedzy i metod marketingowych globalnej korporacji – twierdzi Elwira Sokołowska, prezes Sage Symfonia.
W roku obrachunkowym spółka zwiększyła przychody o jedną piątą, do 46,8 mln zł. Liczba użytkowników oprogramowania firmy (sprzedanych licencji) od chwili jej przejęcia powiększyła się z 90 tys. do 151 tys.
Spółka będzie kontynuować rozwijanie produktów dla firm Symfonia – w pierwszym kwartale przyszłego roku na rynek ma trafić spolonizowany system CRM (do obsługi kontaktów z klientami) opracowany w Irlandii.
Szefowie Sage nie wykluczali w ubiegłym roku kolejnych przejęć spółek w Polsce, ale plany te jeszcze się nie zmaterializowały. Na świecie Sage przejęła w ubiegłym roku obrachunkowym pięć spółek za ponad 73 mln funtów.