Reklama
Rozwiń
Reklama

Rosną zyski producentów odzieży

Mimo coraz wyższych kosztów pracy i zakazu handlu część firm odzieżowych w Polsce poprawia wyniki.

Publikacja: 15.11.2018 20:00

Rosną zyski producentów odzieży

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych trwa sezon publikacji sprawozdań za trzeci kwartał roku obrachunkowego. Raporty z wynikami za miniony kwartał opublikowały już m.in. obuwnicze firmy CCC i Gino Rossi, a we środę i czwartek dołączyły do nich odzieżowe firmy: Vistula Group, CDRL (właściciel marki Coccodrillo) czy poznański Solar.

Wyniki dają jak zwykle mieszany obraz branży, na którą składają się giganci kupujący firmy e-commerce oraz tradycyjne sieci sklepów w kraju i za granicą, firmy średniej wielkości w nie najgorszej kondycji, a także spółki walczące o przetrwanie.

Dobrze radzi sobie specjalizująca się w produktach z wyższej półki cenowej Vistula Group, grupa odzieżowo-jubilerska, do której należy także marka W.Kruk. W ciągu dziewięciu miesięcy kierowana przez Grzegorza Pilcha grupa odnotowała 533,5 mln zł przychodów, o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) i zysk netto Vistuli również urosły, ale wolniej niż wpływy ze sprzedaży. EBITDA zamknęła się sumą 43,7 mln zł (wzrost o 2,1 proc. rok do roku), a zysk netto 21,1 mln zł, co daje wzrost o 8,3 proc. rok do roku.

Zarząd Vistuli podtrzymał, że w całym 2018 r. przychody zwiększą się w dwucyfrowym tempie, a dynamika wzrostu zysku netto będzie szybsza. Ograniczono natomiast nieco cel co do rozwoju powierzchni handlowej sklepów grupy.

Reklama
Reklama

Powiększyć ma się ona o 8 proc., a nie – jak wcześniej zapowiadano – o 9 proc., czyli w tempie obserwowanym w ciągu dziewięciu miesięcy br. Jak tłumaczy prezes Pilch, część nowych sklepów zostanie otwarta dopiero w 2019 r.

W środę wyniki za III kwartał podał CDRL, właściciel marki ubranek dziecięcych Coccodrillo. Grupa prowadząca sklepy samodzielnie i w modelu franczyzowym w kraju i za granicą osiągnęła w tym czasie 71,6 mln zł przychodów oraz 5,4 mln zł zysku netto. To odpowiednio o 8,1 i 32,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. CDRL zanotowało 183,4 mln zł przychodów (o 9,6 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk netto grupy urósł o ponad 100 proc., do 14,1 mln zł.

Inaczej zachowały się w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. wyniki obuwniczych firm. Grupa CCC, która miała bardzo dobry 2017 r., do końca września bieżącego roku zarobiła na czysto 19,8 mln zł (154 mln zł rok temu).

Grupa Gino Rossi, cierpiąca na brak pieniędzy i ograniczająca produkcję, przy 122 mln zł przychodu pokazała 30 mln zł straty netto. Zarząd Gino pod kierunkiem Tomasza Malickiego liczy, że sytuacja firmy poprawi się m.in. za sprawą sprzedaży odzieżowej marki Simple.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama