Gdy krajowy rynek staje się za mały

Coraz więcej polskich firm decyduje się na wyjście za granicę. Jak skutecznie przygotować się do takiego kroku?

Publikacja: 19.11.2018 04:10

Uczestnicy debaty podkreślali, że na kolejny rynek idzie się, bo ma on coś, czego się potrzebuje alb

Uczestnicy debaty podkreślali, że na kolejny rynek idzie się, bo ma on coś, czego się potrzebuje albo on potrzebuje czegoś od nas

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

O tym, co spowodowało, że zdecydowali się na ekspansję zagraniczną swoich firm, mówili przedsiębiorcy i menedżerowie podczas debaty „Polskie inwestycje zagraniczne. Czy mamy szanse na globalne czempiony?" na Kongresie 590 w Rzeszowie.

Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego zaczął od tego, że BGK nie ma ambicji być międzynarodową instytucją finansową, bo też nie taka jest jego rola. – Ale mamy olbrzymią ambicję stać przy każdej firmie, która chce wyjść za granicę. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, że muszą lokować swój rozwój za granicą. Zatem ważne są transfer technologii i integracja producentów, do czego bank przygotowuje się poprzez oferowane produkty – opowiadał Radosław Kwiecień.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Komórkowa sieć robi rewolucję. Wycofała tańsze abonamenty. Jest coś w zamian
Biznes
Podcast "Twój Biznes": Zawieszenie broni na Bliskim Wschodzie, reformy w Niemczech i plany Enei
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa