Chińskie rowery elektryczne z cłem

Rządy krajów UE postanowiły obłożyć cłem chińskie rowery elektryczne, aby ograniczyć tani import, bo ich producenci korzystają z nieuczciwych subwencji i zalewają rynek.

Aktualizacja: 18.12.2018 15:29 Publikacja: 18.12.2018 15:18

Chińskie rowery elektryczne z cłem

Foto: pexels.com

Komisja Europejska badająca tę sprawę w imieniu 28 krajów zaproponowała definitywne stawki celne od 18,8 do 79,3 proc. na wszystkie e-rowery z Chin. Giant, jeden z największych na świecie producentów z Tajwanu, mający fabryki w Chinach i Holandii będzie podlegać stawce 24,8 proc.

Import elektrycznych rowerów podlega już od lipca tymczasowym stawkom celnym. Ostateczne obowiązują zwykle przez 5 lat. Komisja ustaliła, że chiński eksport e-rowerów zwiększył się ponad trzykrotnie od 2014 do września 2017. Ich udział w rynku doszedł do 35 proc., a średnia cena zmalała o 11 proc. Bruksela stwierdziła również, że chińscy producenci korzystają z urzędowych cen aluminium, atrakcyjniejszych warunków finansowania i ulg podatkowych i za dzierżawę gruntów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca