Chińskie rowery elektryczne z cłem

Rządy krajów UE postanowiły obłożyć cłem chińskie rowery elektryczne, aby ograniczyć tani import, bo ich producenci korzystają z nieuczciwych subwencji i zalewają rynek.

Aktualizacja: 18.12.2018 15:29 Publikacja: 18.12.2018 15:18

Chińskie rowery elektryczne z cłem

Foto: pexels.com

Komisja Europejska badająca tę sprawę w imieniu 28 krajów zaproponowała definitywne stawki celne od 18,8 do 79,3 proc. na wszystkie e-rowery z Chin. Giant, jeden z największych na świecie producentów z Tajwanu, mający fabryki w Chinach i Holandii będzie podlegać stawce 24,8 proc.

Import elektrycznych rowerów podlega już od lipca tymczasowym stawkom celnym. Ostateczne obowiązują zwykle przez 5 lat. Komisja ustaliła, że chiński eksport e-rowerów zwiększył się ponad trzykrotnie od 2014 do września 2017. Ich udział w rynku doszedł do 35 proc., a średnia cena zmalała o 11 proc. Bruksela stwierdziła również, że chińscy producenci korzystają z urzędowych cen aluminium, atrakcyjniejszych warunków finansowania i ulg podatkowych i za dzierżawę gruntów.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji