UKE nałożył na telekom 11 mln zł kary. Orange już zapowiada, że odwoła się do sądu.
Jak przypomina UKE, od 2 października 2015 r. wymiana komunikatów pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych odbywa się za pośrednictwem systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD), zarządzanego przez urząd.
Aby ujednolicić procedury przenoszenia przenoszenia numerów 21 grudnia 2015 r. UKE zmienił ofertę określającą ramowe warunki dostępu telekomunikacyjnego (SOR Orange Polska) i nałożył na telekom wysyłki komunikatów do systemu PLI CBD. Urząd nadał tej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, ale - jak podaje - do chwili obecnej Orange Polska przystąpiła do realizacji obowiązków z niej wynikających.
Konkretnie chodzi o to, że nie zapewnia możliwości wysyłki komunikatów (E07 E09, E10 i E11) podczas przeprowadzania procesów przenoszenia numerów.
"W związku z tym dla zapewnienia ciągłości procesów system PLI CBD zmuszony był przyjmować jako prawdziwe dane dot. przenoszenia numerów i generować komunikaty, które zgodnie z decyzją powinny być przesyłane przez Orange Polska po uprzedniej weryfikacji danych" - podaje UKE.