Duński koncern sprzedał sprzedał 56,9 mln hl piwa, o 15 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2008 r. Poprawa przychodów oraz wielkości sprzedaży to jak wyjaśnia Carlsberg efekt wcześniejszych przejęć.
Gdyby wziąć pod uwagę jedynie działalność organiczną firmy, oba wyniki byłyby w pierwszym półroczu słabsze. Firma zanotowała wzrost sprzedaży w Azji. W Europie Północnej i Wschodniej (Carlsberg jest trzecim graczem na polskim rynku piwa) jej sprzedaż była w ciągu pierwszych sześciu miesięcy niższa.
Wynik operacyjny Carlsberga wzrósł z 3,538 do 4,443 mln koron. Marża operacyjna spółki sięgnęła 15,1 proc. Natomiast wolne przepływy środków pieniężnych wzrosły do 4,1 mld koron. Był to efekt podwyższenia poziomu kapitałów obrotowych, wyższego wyniku finansowego i niższych nakładów kapitałowych — wyjaśnia spółka.