79,4 mln euro przychodów netto miała francusko-polska grupa alkoholowa w pierwszym kwartale 2010 r. W tym samym okresie rok wcześniej były one o 1,7 proc. wyższe.

W Polsce, największym rynku firmy (generuje ponad 36 proc. sprzedaży Belvedere) przychody zwiększyły się o niemal 17 proc., do 28,8 mln euro. Wyższa sprzedaż nie przełożyła się jednak na poprawę udziałów Belvedere w polskim rynku wódki. W marcu 2010 r. wyniosły one 16,2 proc., a w grudniu 2009 r. były na poziomie 16,6 proc. Firma utrzymała trzecie miejsce, na które spadła z drugiego w 2009 r.

Znacznie niższa była sprzedaż Belvedere na Litwie (o niemal 35 proc.) oraz w Bułgarii (o 18,3 proc.).

Wódka Sobieski zyskuje w dalszym ciągu na rynku amerykańskim. W pierwszym kwartale Belvedere sprzedał tam o 28 proc. więcej tej marki niż w analogicznym okresie 2009 r.

Przed południem akcje Belvedere (na GPW notowane pod nazwą Sobieski) kosztowały o 123,5 zł, o 1,6 proc. mniej niż w piątek.