Po raz pierwszy w 25-letniej historii modelu, samochód oferowany będzie w wersji pieciodrzwiowej. Nowy Ypsilon jest o niespełna sześć centymetrów dłuższy i dwa centymetry niższy od poprzednika. Auto mierzy teraz 3,84 m długości i 1,51 m wysokości. W środku ma oferować więcej miejsca dla pasażerów m.in. dzięki zastosowaniu technologii „cienkich siedzeń”.

Gama jednostek napędowych Lanici Ypsilon to dwa silniki benzynowe: 1.2/ 69 KM i 0.9 TwinAir 85KM, oraz jeden turbodiesel 1.3 Multijet II/ 95 KM.

Dzięki zestawieniu 17 kolorów nadwozia (cztery dwubarwne), trzech wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), sześciu różnych tapicerek wnętrza i trzech typów obręczy będzie można uzyskać aż 600 odmian auta skrojonych pod gust nawet najbardziej wymagającego klienta.

Bogata jest też lista gadżetów, w które może być doposażona nowa Lancię Ypsilion. Znajdziemy na niej m.in. układ Magic Parking wspomagający kierowcę w czasie manewru parkowania, nawigację Blue&Me–TomTom, czy system Smart Fuel ułatwiający tankowanie. Klientów ma również kusić możliwość wydłużenia gwarancji do ośmiu lat.

Ypsilion czwartej generacji wejdzie na rynek europejski w czerwcu. W Wielkiej Brytanii i Irlandii ma być zaś sprzedawany od września pod marką Chrysler.