Wygląd auta dostosowano do nowej stylistyki Volkswagena – z przodu pojawiła się m.in. charakterystyczna listewkowa osłona chłodnicy. W środku zmodyfikowano zaś deskę rozdzielczą. Największe zmiany są jednak pod maską. Dotychczasowe pięciocylindrowe jednostki napędowe zastąpiono nowoczesnymi, dwulitrowymi silnikami TDI. Mają one cztery cylindry i system wtrysku Common Rail. Do wyboru są cztery wersję o mocach: 109, 136 i 163 KM. Według producenta, nowy Crafter jest nawet o 33 proc. oszczędniejszy od poprzednika. Na przykład, auto z najmocniejszą jednostką napędową z systemem Start-Stop spala tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km.
Dzięki zastosowaniu lżejszych silników i innym modyfikacjom technicznym udało się zmniejszyć masę własną Craftera. Dzięki temu ładowność auta została powiększona o 10 procent.
W polskich salonach nowy dostawczak Volkswagena będzie dostępny w drugiej połowie czerwca.