Badanie preferencji gastronomicznych Polaków

Publikacja: 06.05.2011 05:38

Badanie preferencji gastronomicznych Polaków

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Prawie 60 proc. Polaków w ogóle nie  chodzi do restauracji. Bywają w nich przeważnie mieszkańcy dużych miast.

Takie są wyniki badania Instytutu Homo Homini na zlecenie Mex Polska. Dla Polaków wyjście do restauracji jest nadal synonimem luksusu. Tylko ok. 20 proc. badanych, czyli 7,6 mln Polaków, przyznaje, że na jedzenie poza domem pozwala sobie przynajmniej raz w miesiącu, a  1,5 mln z nas robi to raz w tygodniu lub częściej (4,1 proc. badanych).

I choć miesięczne wydatki Polaków na te cele wzrosły w ostatniej dekadzie 2,5-krotnie, to nadal daleko nam do średniej europejskiej. Podczas gdy Polacy przeznaczają na nie zaledwie 3,5 proc. domowego budżetu, obywatele innych krajów Unii Europejskiej wydają na nie prawie trzykrotnie więcej (dane Eurostatu).

Z badania Homo Homini wynika, że kryzys nie wpłynął znacząco na częstotliwość naszych wyjść do restauracji. Ponad 2/3 osób stołujących się w lokalach przyznaje, że jada poza domem tak samo często (53,8 proc. badanych) lub nawet częściej (15,3 proc.) niż w czasach prosperity. Tylko co trzecia osoba odwiedza restauracje rzadziej niż trzy lata temu.

Z roku na rok konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują przede wszystkim wysokiej jakości potraw i miłej atmosfery. W ocenie ponad połowy badanych wysokość optymalnego rachunku powinna wynieść od 20 do 40 zł. Tylko co 20. osoba jest skłonna zapłacić ponad 60 zł.

Prawie 60 proc. Polaków w ogóle nie  chodzi do restauracji. Bywają w nich przeważnie mieszkańcy dużych miast.

Takie są wyniki badania Instytutu Homo Homini na zlecenie Mex Polska. Dla Polaków wyjście do restauracji jest nadal synonimem luksusu. Tylko ok. 20 proc. badanych, czyli 7,6 mln Polaków, przyznaje, że na jedzenie poza domem pozwala sobie przynajmniej raz w miesiącu, a  1,5 mln z nas robi to raz w tygodniu lub częściej (4,1 proc. badanych).

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont