Auto zaprojektowano w europejskim centrum Hyundaia w Rüsselsheim, w myśl nowego, inspirowanego naturą, języka projektowania firmy nazwanego Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba). Według tego stylu narysowano już nadwozia modeli  ix35 oraz ix20.

– Zastosowaliśmy wyraziste, płynne linie na całej długości samochodu, aby i40 miał mocno wyróżniający wygląd - powiedział Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Motor Europe Technical Centre. – Chcieliśmy odejść od typowej dla sedna trójbryłowej sylwetki, aby stworzyć samochód o dynamicznym i sportowym zacięciu. Dzięki nisko poprowadzonej linii dachu i40 sedan ma w sobie coś z charakteru coupe.

Samochód chce uwieść klientów nie tylko ładną sylwetką, ale też wysokim poziomem komfort. Długość wynosząca  4,74 m oraz 2,77 metrowy rozstaw osi zwiastują sporo przestrzeni we wnętrzu auta. Na bagaże wygospodarowano aż 503 litrowy kufer.

Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych. Jednostki benzynowe mają pojemności 1,6 lub 2 litra i moce odpowiednio: 135 KM oraz 177 KM. 1,7 litrowy Diesel występuje w dwóch odmianach 115 i 136 konnej. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem sześciostopniowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

Bogata jest lista wyposażenia, które może znaleźć się na pokładzie koreańskiego sedana. Znajdują się na niej m.in. asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, nawigacja, kamera cofania, elektryczny hamulec postojowy, wentylowane i podgrzewane siedzenia oraz automatyczny system odszraniania szyby przedniej.