Wersja kombi nowej A „szóstki" mierzy aż 4,93 metra długości. Jego nadwozie w 20 proc. składa się jednak z komponentów aluminiowych, dzięki temu udało się obniżyć ciężar auta prawie o 70 kg w porównaniu z poprzednim modelem. Wersja z silnikiem 2.0 TDI waży teraz 1640 kg.

Samochód może poszczycić się bagażnikiem o pojemności 565 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń jego wielkość wzrasta aż do 1680 litrów.

Pokrywę kufra otworzymy jednym ruchem... nogi. Pod tylnym zderzakiem znajduje się bowiem specjalny czujnik, który po wykryciu kluczyka, pozwala odryglować zamek tylnej klapy. Podobne rozwiązanie zastosowano już w najnowszym Volkswagenie Passacie.

To nie jedyna nowinka techniczna w nowym Audi A6 Avant. Pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowy dostępu do Internetu w technologii WLAN. We współpracy z Google oferowane są specjalne usługi w trybie online, np. wyszukiwanie celów podróży za za pomocą komunikatów głosowych.

Pod maska auta będzie można znaleźć jeden z sześciu silników. Do wyboru są dwie „benzyny" i cztery Diesle o mocach od 177 do 313 KM. Bogata jest też lista przekładni – od sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów przez sportową, siedmiobiegową S tronic, bezstopniową multitronic, po komfortową ośmiobiegową tiptronic. Audi A6 Avant będzie oferowane z napędem na przednią lub obie osie. Opcjonalnie dostępne ma być też adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension.