To wolniej,niż planowano jeszcze kilka miesięcy temu. Prędkość przejazdu miała wynieść 350 km/godz.
Od końca czerwca na trasie Pekin-Szanghaj mają kursować 63 składy takich pociągów. W całym kraju od początku lipca będzie już 2128 szybkich składów,które przewiozą 4,01 mln pasażerów i 140 tys. ton cargo.
Chińczycy obniżyli prędkość, bo chcą, żeby tańsze były bilety na przejazd szybkimi pociągami.Dzięki temu liczą na większe zainteresowanie podróżami tym środkiem transportu. Bilet w klasie ekonomicznej na trasie Pekin -Szanghaj (1318 km) ma kosztować mniej, niż wcześniej planowane 600 a potem 555 juanów (86 dol). Oprócz tego, tak jak w liniach lotniczych mają być jeszcze klasy biznes i pierwsza.
— Przejazd w tak komfortowych warunkach ma kosztować odpowiednio 935 i 1750 juanów poinformował w poniedziałek w Pekinie Hu Yadong, wiceminister kolejnictwa. Ujawnił jednocześnie, że do roku 2015 państwo wyda na inwestycje w transport kolejowy przynajmniej 2,8 biliona juanów. Zdaniem ministra Hu dzięki temu będzie w kraju łącznie 120 tys. km szybkich tras kolejowych.
Jednocześnie stanieją o 5 proc. bilety na wszystkie jeżdżące po Chinach szybkie pociągi, ponieważ i one nie będą mogły przekraczać prędkości 300 km/godz. Jeśli natomiast pojadą wolniej od wyznaczonej prędkości, np 250 km/godz, bilety będą jeszcze tańsze i będą kosztować od 410 juanów za przejazd „ekonomią" do 650 juanów klasie pierwszej.