Usługa skierowana jest m.in. do rynku e-commerce a firma szacuje, że dzięki niej, jej przychody wzrosną o ok. 8 proc.
- Już od dłuższego czasu zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem specjalnej usługi dla silnie rozwijającego się sektora e-commerce, czy też przedstawicieli rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Dodatkowym impulsem dla uruchomienia usługi „OPEK Paczka" było również rosnące zapotrzebowanie na usługi kurierskie wśród klientów indywidualnych - mówi Marek Opiński, dyrektor generalny OPEK. Jak zauważa, do tej pory większość z klientów indywidualnych korzystała najczęściej z usług operatorów pocztowych.
W usłudze "OPEK Paczka" koszt nadania przesyłki do 1 kg wynosi 18 zł brutto, w przypadku cięższych paczek ważących do 30 kg. - 30 zł brutto. Klienci mogą również ubezpieczyć nadawaną przesyłkę do 1 tys. zł.
Usługa świadczona jest obecnie w 50 lokalizacjach, we wszystkich oddziałach i przedstawicielstwach firmy oraz punktach partnerskich. Spółka prowadzi rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami, bo chce rozszerzać dostępność tej usługi.
OPEK to firma ze 100 proc. polskim kapitałem świadcząca usługi kurierskie na terenie całej Polski oraz za granicą. Spółka została założona w 1994 roku, a od roku 1999 świadczy usługi kurierskie. Posiada 41 oddziałów na terenie całej Polski, 3 przedstawicielstwa oraz 3 sortownie - w Łomiankach, w Łodzi i Katowicach. Spółka zatrudnia ponad 1,1 tys. pracowników, ponad 1,1 kurierów. W 2010 r. OPEK dostarczył ponad 11,1 miliona paczek.