To pierwszy taki przypadek w historii angielskiego futbolu.
Roczna umowa z firmami Gilders (dealer Volkswagena) i Westfield Health (oferująca ubezpieczenia zdrowotne) przyniesie obu klubom według nieoficjalnych informacji sześciocyfrową kwotę.
Oba kluby przystąpiły do wspólnych negocjacji po tym, gdy lokalne firmy oznajmiły, że nie chcą sponsorować wyłącznie jednego z nich, by nie narazić się na zarzut faworyzowania ze strony kibiców drużyny przeciwnej.
Zgodnie z porozumieniem logo Gilders pojawi się na koszulkach Sheffield Wednesday podczas spotkań rozgrywanych na własnym stadionie oraz podczas wyjazdowych pojedynków Sheffield United. Z kolei logo Westfield Health prezentowane będzie podczas "domowych" spotkań United i wyjazdowych Wednesday.
Taka forma sponsoringu spotkała się z zadowoleniem ze strony kibiców obu drużyn. – Myślę, że to świetny pomysł – napisał jeden z fanów Wednesday na Twitterze. Z kolei cytowany przez BBC kibic United stwierdził, że jeśli taka umowa ma zapewnić większy dopływ gotówki obu klubom, to należało ją podpisać.