Wspólni sponsorzy Sheffield United i Sheffield Wednesday

Piłkarze dwóch angielskich drugoligowych klubów - Sheffield United i Sheffield Wednesday – będą w przyszłym sezonie występować w koszulkach z logo tych samych sponsorów

Publikacja: 15.07.2011 12:51

Wspólni sponsorzy Sheffield United i Sheffield Wednesday

Foto: AFP

To pierwszy taki przypadek w historii angielskiego futbolu.

Roczna umowa z firmami Gilders (dealer Volkswagena) i Westfield Health (oferująca ubezpieczenia zdrowotne) przyniesie obu klubom według nieoficjalnych informacji sześciocyfrową kwotę.

Oba kluby przystąpiły do wspólnych negocjacji po tym, gdy lokalne firmy oznajmiły, że nie chcą sponsorować wyłącznie jednego z nich, by nie narazić się na zarzut faworyzowania ze strony kibiców drużyny przeciwnej.

Zgodnie z porozumieniem logo Gilders pojawi się na koszulkach Sheffield Wednesday podczas spotkań rozgrywanych na własnym stadionie oraz podczas wyjazdowych pojedynków Sheffield United. Z kolei logo Westfield Health prezentowane będzie podczas "domowych" spotkań United i wyjazdowych Wednesday.

Taka forma sponsoringu spotkała się z zadowoleniem ze strony kibiców obu drużyn. – Myślę, że to świetny pomysł – napisał jeden z fanów Wednesday na Twitterze. Z kolei cytowany przez BBC kibic United stwierdził, że jeśli taka umowa ma zapewnić większy dopływ gotówki obu klubom, to należało ją podpisać.

Na podobne rozwiązanie często decydowały się dwa słynne szkockie kluby z Glasgow – Celtic i Rangers. Obecnie na koszulkach obu zespołów widnieje logo browaru Tennents.

Biznes
Cła Trumpa nielegalne? Cyfrowa suwerenność Europy i plan ratunkowy Niemiec
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Drugi kwartał w CD Projekcie powinien być całkiem dobry
Materiał Promocyjny
Demografia i niepewność regulacyjna to niejedyne wyzwania dla handlu
Biznes
Umiarkowany optymizm polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
XTPL mocno wierzy w swoją technologię. Chce mocno zwiększyć sprzedaż
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont