Sokołów będzie inwestował

W 2012 r. czołowa firma mięsna w Polsce chce skupić się na rozwoju produkcji dań gotowych. W planach ma także umocnienie pozycji na rynku salami

Publikacja: 05.12.2011 14:27

- Na początku 2012 roku zainstalujemy linię do produkcji dań gotowych w zakładzie w Jarosławiu – mówi „Rz" Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa, wicelidera polskiego rynku mięsnego. Zarząd firmy nie wyklucza kolejnych inwestycji w ten segment rynku spożywczego  wraz z jego rozwojem. – Za trzy, cztery lata dania gotowe powinny stać się znaczącym segmentem sprzedaży całej grupy – dodaje Miszczuk.

W przyszłym roku Sokołów chce także zrobić kolejny krok w rozwoju produkcji salami, m.in. planuje uruchomić produkcję salami pleśniowego.W tym roku,  dzięki inwestycjom za około 10 mln zł, centrum produkcji i konfekcjonowania tych wędlin stał się zakład w Dębicy. Obecnie udziały Sokołowa w polskim rynku salami zbliżają się do 50 proc. Do 2015 r. mają urosnąć do 60 proc.

W przyszłym roku grupa zakończy także rozbudowę zakładu w Sokołowie Podlaskim. Inwestycja za ok. 50 mln zł podwoić niemal produkcję wędlin w plastrach.

Łączna wartość inwestycji zaplanowanych przez Sokołów w 2012 r. sięgnąć ma 100 mln zł, czyli będzie zbliżona do tych z 2011 r.

Szef Sokołowa podtrzymuje plany grupy związane z wprowadzeniem plastrowanych wędlin pod marką Sokołów do zachodnich sieci handlowych. Pierwszy krok chce w tej sprawie zrobić w przyszłym roku. W zdobyciu zagranicznych sieci Sokołowi mają pomóc właściciele: duński koncern Danish Crown oraz fiński HK Scan.

Intensywny rozwój organiczny nie wyklucza przejęć. Sokołów zamierza być jednak w tej kwestii ostrożny.  - W tym względzie działamy ze szczególną rozwagą i bez pośpiechu. Uważnie śledzimy rozwój sytuacji w branży  i pojawiające się oferty. Jeśli pojawi się interesująca, z pewnością poddamy ją wnikliwej analizie – mówi Bogusław Miszczuk.

- Na początku 2012 roku zainstalujemy linię do produkcji dań gotowych w zakładzie w Jarosławiu – mówi „Rz" Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa, wicelidera polskiego rynku mięsnego. Zarząd firmy nie wyklucza kolejnych inwestycji w ten segment rynku spożywczego  wraz z jego rozwojem. – Za trzy, cztery lata dania gotowe powinny stać się znaczącym segmentem sprzedaży całej grupy – dodaje Miszczuk.

W przyszłym roku Sokołów chce także zrobić kolejny krok w rozwoju produkcji salami, m.in. planuje uruchomić produkcję salami pleśniowego.W tym roku,  dzięki inwestycjom za około 10 mln zł, centrum produkcji i konfekcjonowania tych wędlin stał się zakład w Dębicy. Obecnie udziały Sokołowa w polskim rynku salami zbliżają się do 50 proc. Do 2015 r. mają urosnąć do 60 proc.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca