Reklama
Rozwiń

Sokołów będzie inwestował

W 2012 r. czołowa firma mięsna w Polsce chce skupić się na rozwoju produkcji dań gotowych. W planach ma także umocnienie pozycji na rynku salami

Publikacja: 05.12.2011 14:27

- Na początku 2012 roku zainstalujemy linię do produkcji dań gotowych w zakładzie w Jarosławiu – mówi „Rz" Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa, wicelidera polskiego rynku mięsnego. Zarząd firmy nie wyklucza kolejnych inwestycji w ten segment rynku spożywczego  wraz z jego rozwojem. – Za trzy, cztery lata dania gotowe powinny stać się znaczącym segmentem sprzedaży całej grupy – dodaje Miszczuk.

W przyszłym roku Sokołów chce także zrobić kolejny krok w rozwoju produkcji salami, m.in. planuje uruchomić produkcję salami pleśniowego.W tym roku,  dzięki inwestycjom za około 10 mln zł, centrum produkcji i konfekcjonowania tych wędlin stał się zakład w Dębicy. Obecnie udziały Sokołowa w polskim rynku salami zbliżają się do 50 proc. Do 2015 r. mają urosnąć do 60 proc.

W przyszłym roku grupa zakończy także rozbudowę zakładu w Sokołowie Podlaskim. Inwestycja za ok. 50 mln zł podwoić niemal produkcję wędlin w plastrach.

Łączna wartość inwestycji zaplanowanych przez Sokołów w 2012 r. sięgnąć ma 100 mln zł, czyli będzie zbliżona do tych z 2011 r.

Szef Sokołowa podtrzymuje plany grupy związane z wprowadzeniem plastrowanych wędlin pod marką Sokołów do zachodnich sieci handlowych. Pierwszy krok chce w tej sprawie zrobić w przyszłym roku. W zdobyciu zagranicznych sieci Sokołowi mają pomóc właściciele: duński koncern Danish Crown oraz fiński HK Scan.

Intensywny rozwój organiczny nie wyklucza przejęć. Sokołów zamierza być jednak w tej kwestii ostrożny.  - W tym względzie działamy ze szczególną rozwagą i bez pośpiechu. Uważnie śledzimy rozwój sytuacji w branży  i pojawiające się oferty. Jeśli pojawi się interesująca, z pewnością poddamy ją wnikliwej analizie – mówi Bogusław Miszczuk.

- Na początku 2012 roku zainstalujemy linię do produkcji dań gotowych w zakładzie w Jarosławiu – mówi „Rz" Bogusław Miszczuk, prezes Sokołowa, wicelidera polskiego rynku mięsnego. Zarząd firmy nie wyklucza kolejnych inwestycji w ten segment rynku spożywczego  wraz z jego rozwojem. – Za trzy, cztery lata dania gotowe powinny stać się znaczącym segmentem sprzedaży całej grupy – dodaje Miszczuk.

W przyszłym roku Sokołów chce także zrobić kolejny krok w rozwoju produkcji salami, m.in. planuje uruchomić produkcję salami pleśniowego.W tym roku,  dzięki inwestycjom za około 10 mln zł, centrum produkcji i konfekcjonowania tych wędlin stał się zakład w Dębicy. Obecnie udziały Sokołowa w polskim rynku salami zbliżają się do 50 proc. Do 2015 r. mają urosnąć do 60 proc.

Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec