Korespondencja z Detroit
Tegoroczny był szczególnie oczekiwany z powodu wyraźnego ożywienia na amerykańskim rynku motoryzacyjnym.
Pierwsi swoje nowe modele pokażą General Motors i Mercedes. GM liczy na sukces Cadillaca ATS, Mercedes Benz na model SL Class. Cadillac ATS to superluksusowa limuzyną, która wielkością wpasowuje się pomiędzy BMW klasy 3 i 5. Niecierpliwie jest oczekiwany najnowszy coupe Lexus LE-LC.
Mimo przejęcia ponad 50 procent udziałów w Chryslerze Fiat dopiero teraz pokaże oficjalnie Dodge Dart, pierwsze całkowicie nowe auto, owoc współpracy z Chryslerem. Poprzednia próba zaowocowała modelem Freemont. W przypadku Darta wykorzystano nazwę z lat 60., ale samochód ma płytę podłogową z Alfy Romeo – Giulietty, która została specjalnie powiększona.
Wyraźnie widać, że światowe koncerny chcą oszczędzać i te same modele z niezbędnymi modyfikacjami będą produkować na rynek amerykański i europejski. Ford planuje pokazanie nowego fusion, który w Europie będzie robiony w belgijskiej fabryce w Genk, a ma być sprzedawany jako mondeo model 2013.